مقاله

صفر تا صد براشینگ مو و انواع آن

تمام خانم‌ها دوست دارند تا از زیبایی بسیار بالایی برخوردار باشند. یکی از مواردی که در حالت و خوش فرم کردن موها موثر واقع شده، براشینگ مو است. این کار اگر به دست افراد مجرب انجام گیرد، کیفیت کار را چند برابر خواهد کرد. باید بگوییم که براشینگ مو انواع مختلفی دارد که یکی از پرطرفدارترین‌ها، نوعی است که به هیچ عنوان با گیره جمع نمی‌شود و هنگامی این‌کار انجام می‌گیرد که خانم آرایشگر مو را کوتاه و یا رنگ کرده و برای اتمام کار، آن را براشینگ می‌کند. در صورتی‌که آشنایی بسیاری با این مدل مو ندارید، حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا صفر تا براشینگ مو را برایتان بیان کنیم.

براشینگ مو چیست؟

براشینگ مو یکی از حالت گرفتن مو است که به وسیله حرارت سشوار انجام می‌گیرد. این روش تاثیر بسیاری بر روی صافی و خوش حالتی مو می‌گذارد. سشوار مو در این حالت باید به گونه‌ای باشد که به هیچ عنوان به مو آسیبی وارد نکند و آن را حجیم تر نشان دهد. با براشینگ کردن موهای خود، به خوبی می‌توانید از موهای خود مراقبت کنید.

براشینگ مو
یکی از روش‌هایی که به وسیلنه آن می‌توانید موهای خود را زیبا کنید، براشیگ مو است

معرفی انواع براشینگ مو

براشینگ مو دارای انواع مختلفی است که با توجه به اندازه و حالت موها، در مراحل مختلفی انجام می‌گیرد.

معرفی براشینگ موی کوتاه

در روش براشینگ موی کوتاه باید حتما دقت و مهارت بسیاری را داشته باشید و با استفاده از سشوار و اتوی مو، این روش، انجام می‌گیرد. در این روش از برس‌های فلزی که سایز کوچکی دارند، استفاده می‌گردد.

براشینگ موی فر

در روش براشینگ موی فر، حتما باید قبل آن از اسپری دو فاز استفاده نمایید، پس از آنکه برروی موهای خود برس کشیدید، حرارت را بر روی موهای خود قرار داده و مو را سشوار می‌کشید. نکته قابل توجه این است که برای موهای فر، خدمات و احیای صافی، انجام می‌گیرد.

کرل کردن مو چیست

یکی از روش‌های براشینگ، کرلی کردن مو است که برای موهای کوتاه و بلند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. نکته بسیار مهم این است که این مدل مو برای صورت‌های کشیده نیز بهترین گزینه خواهد بود.

مراحل انجام براشینگ مو در خانه

برای انجام براشینگ مو در خانه، روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

موها را بشویید

قبل از براشینگ کردن، حتما باید موهای خود را با شامپو بشویید و از نرم کننده مناسب استفاده نمایید. پس از آن آب اضافی را به کمک حوله بگیرید. برای آنکه بتوانید موهای خود را حجیم‌تر از قبل، جلوه دهید، می‌توانید از شامپو و نرم کننده، برای حجم دهنده کردن موهای خود استفاده نمایید.

خشک کردن مو با استفاده از سشوار

برای خشک کردن موهای خود، حتما درجه سشوار را به خوبی تنظیم نمایید و به مدت چند دقیقه صبر کنید تا دستگاه گرم شود و حرارت خود را داشته باشد و پس از آن، استفاده نمایید. این نکته را فراموش نکنید، به دلیل دمای بسیار بالای سشوار، استفاده نمودن از اسپری و حتی سرم، برای موی سر می‌تواند مفید باشد. با استفاده از این روش به خوبی می‌توانید از آسیب‌های احتمالی موی، خود را کاهش دهید. پس قبل از آنکه بخواهید موی خود را حالت دهید، از شانه و یا برس استفاده نمایید تا گره های مو باز شود.

تقسیم بندی موها

برای آنکه کیفیت مو بالا رود، آنها را به چند قسمت تقسیم نمایید. قسمت بالای موی خود را بسته و از پایین شروع کنید. باید این مورد را در نظر بگیرید، که این تقسیم‌بندی، حتما باید به صورت مساوی باشد و عرض آنها حتما با عرض سشوار به صورت برابر باشد تا تمام بخش‌ها، حالت بگیرند.

حالت دادن با سشوار و برس

در حالت دادن با سشوار و برس، قسمتی از موی خود را گرفته و برس را به آرامی از ریشه تا نوک آن بکشید و به صورت همزمان سشوار را حرکت دهید. در صورتی‌که دوست دارید انتهای موی شما حالت دار شود، حتما آن را بر روی برس قرار دهید و به سمت ریشه دور برس بپیچید. در این مرحله، سشوار را 5 ثانیه نگه داشته و به آرامی به سمت پایین آن را باز کرده و مو را رها کنید. این روش را در تمام قسمت‌ها اجرا نمایید.

اموزش براشینگ موی کوتاه

برای براشینگ موی کوتاه در ابتدا حتما باید از روش مرطوب کردن موها استفاده کنید، بدین صورت که در این مرحله ژل حالت دهنده را به دست زده و از ریشه تا ساقه مو آن را بکشید. در مرحله نهایی چند قطره از روغن محافظ موی خود را به کف دست بزنید و به لابه لای موی خود بکشید.

تقسیم بندی مو

موهای خود را به قسمت‌های مختلفی تقسیم کنید که این تقسیم‌بندی شامل موهای بالای سر، بالای دو سمت گوش و حتی قسمت پایین می‌گردد. سپس همین کار را از قسمت پایین مو آغاز نمایید.

روش براشینگ پشت مو

برای روش براشینگ پشت مو یک عدد برس گرد را بردارید و آن را در زیر موی خود قرار دهید و سپس سشوار را بر روی موی خود قرار داده و برس را از پایین به بالا حرکت دهید. چندین بار این کار را انجام داده و پس از آن به صورت افقی انجام دهید. برای افزایش پیدا کردن حجم مو، سشوار را از پایین گرفته، در این مرحله دست باید به صورتی باشد که موها به سمت پایین گرد شود. پس از خاموش کردن سشوار، حرکت برس را تا چند ثانیه انجام دهید تا موی سر، سرد شود. لایه‌های مو را گرفته و همین مراحل را دوباره انجام دهید. اما این‌بار حرکت سشوار را تغییر دهید، یعنی در ابتدا از پایین به بالا سشوار را حرکت دهید و پس از آن سمت راست از راست به چپ سشوار کنید. سمت چپ را از چپ به راست سشوار بکشید، اما حرکت برس را در مراحل مختلف از پایین به بالا انجام دهید.

براشینگ جلوی مو

در براشینگ جلوی مو، قسمتی از موی سر را گرفته و با حرکت برس، موهای خود را به سمت بالا خشک کرده و آن را حلت دهید. با این روش به خوبی می‌توانید آنها را حجیم‌تر از قبل کنید. این مورد را توجه نمایید که جهت مو را حفظ نموده و در انتهای آن می توانید با استفاده از اتو مو آنها را کاملا صاف و درخشنده کنید.

نکات مهم در براشینگ مو

نکات مهمی که در براشینگ مو باید به آن توجه نمایید این است که:

به هیچ عنوان سشوار نباید بیش از حد به مو نزدیک شود سشوار باید 30 سانتی متر با موی سر فاصله داشته باشد.

در صورتی‌که از وسیله‌های حرارتی استفاده می‌کنید، حتما باید برای موهای سر خود از سرم مو استفاده نمایید.

در انتخاب برس دقت کرده، برس‌های سرامیکی آسیب بسیار کمتری را به موی سر می‌زنند. در صورتی‌که موی خشک و فر دارید، حتما باید از برس‌های چوبی استفاده نمایید.

اگر به تازگی موی سر خود را دکلره کرده‌اید، از براشینگ کردن بپرهیزید، زیرا موها را خشک و شکننده می‌کند.

سوالات متداول براشینگ مو

هزینه براشینگ مو چقدر است؟

هزینه براشینگ مو با توجه به ابزار و لوازم مورد نیازی که در این کار انجام می‌گیرد، حرفه‌اب بودن آرایشگر، اندازه موها بستگی دارد. همین امر سبب می‌گردد تا نتوانیم قیمت دقیق را برای انجام اینکار بدهیم. طبیعتا برای موهای بلند، انجام خدمات براشینگ، زمان بسیاری خواهد داشت و هزینه آن به نسبت موهای کوتاه بیشتر است.

برای براشینگ مو چه ابزارهایی احتیاج است؟

برای براشینگ مو مهم‌ترین ابزاری که باید داشته باشید، سشوار پرقدرت است تا کمتر موهای خانم‌ها آسیب ببیند. به هیچ عنوان برس‌های معمولی برای براشینگ مناسب نیستند، و حتما باید از برس‌های تخصصی برای براشینگ کردن استفاده نمایید. برس‌های سرامیکی گرما را به بهترین روش ممکن انتقال می‌دهد.

نتیجه گیری براشینگ مو

یکی از روش‌های تاثیر گذار برای خوش حالت کردن موهای شما، براشینگ مو است که این روش در مرکز تخصص سمیه داوری واقع در پرند، به بهترین شکل و به دست افراد متخصص انجام می‌گیرد. به طور کلی براشینگ مو هنگامی که کوتاهی و رنگ مو بر سر مشتری انجام شد، خدمات براشینگ بر روی موی سر مشتریان انجام می‌گیرد تا نتیجه کار به بهترین شکل ممکن انجام شود. در صورتی‌که تمایل دارید آموزش براشینگ و انجام کلیه خدمات مو، پوست و غیره خود را انجام دهید، این سالن زیبایی بهترین گزینه است. امیدوارم توانسته باشیم، اطلاعات مفیدی را در اختیارتان بگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *