شاید با شنیدن اسم موزر، کوتاهی موی مردانه در ذهنتان نقش ببندد در صورتی که اینطور نیست. بعضی خانم های جوان و دختر ها به دنبال کوتاهی مو با موزر (ماشین اصلاح) و مدل دادن به موهای خود هستند. کوتاهی موی زنانه با موزر مدل های مختلفی دارد. مثلا در بضعی از مدل ها دور موها را با موزر کوتاه می کنند، در بعضی دیگر پشت مو ها را با موزر کوتاه می کنند. در بعضی از کوتاهی های مو نیز، آرایشگر به وسیله موزر طرح ها و شکل هایی بر روی موهای کوتاه شده ایجاد می کنند.

برای کوتاهی موی زنانه با موزر حتما باید موهایتان خشک و تمیز باشد و اگر مو خیس باشد باعث نتیجه نامطلوب در کوتاهی مو و خرابی موزر می شود.

یکی از کاربرد های اصلی موزر در آرایشگاه زنانه، کوتاهی پایین و نوک مو با موزر است که باعث می شود خیلی تمیز و صاف شود. این کار برای کوتاهی های کم انجام می شود و یک صافی بسیار زیبا را به موهایتان می دهد.

سایز شانه موزر برای کوتاهی مو زنانه

هر چقدر سایز عددی شانه موزر کمتر باشد، اندازه ی مو کوتاه تر می شود. برای مثال اگر می خواهید موهایتان از ته ته (از ریشه) کوتاه شود باید با شانه شماره یک آن را کوتاه کنید. اگر می خواهید یک مقدار موهایتان بماند و زیاد سفید نشود با شانه شماره 2 کوتاه کنید. برای خالی کردن دور مو و کوتاهی کلاسیک موی زنانه می توانید از شانه شماره 3 یا 4 استفاده کنید. از شانه شماره 5 به بالا هم برای کوتاهی سطحی موی زنانه با موزر استفاده می شود.

کوتاهی لیزری مو زنانه با موزر

کوتاهی لیزری موی زنانه یکی از مدل های جدید است که به تازگی مد شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است. در کوتاهی لیزری یا همان کات لیزری نوک مو ها با دقت بسیار زیادی توسط موزر زده می شود و انگار به صورت لیزری برش خورده است. این روش باید با ظرافت و دقت تمام توسط آرایشگر انجام شود. کات لیزری مو بر خلاف مدل های خرد، ظاهری یک دست و تمیز به موهایتان می بخشد.

کات لیزری مو زنانه با موزر

برای کات لیزری مو حتما از پیشبند استفاده کنید تا خرده مو ها به لبساتان نچسبد. این مدل کوتاهی مو برای افرادی که موهای خود را کراتینه و یا به هر طریقی با استفاده از روش های صافی و احیای مو صاف کرده اند، مناسب است و نتیجه ی خوبی را می گیرند.

مزایای کوتاهی مو دخترانه با موزر

از مزایای مزایای کوتاهی موی دخترانه با موزر می توان به سرعت بالاتر نسبت به کوتاهی با قیچی و ظرافت بالاتر اشاره کرد. برای رسیدن به بهترین نتیجه کوتاهی مو با موزر باید حتما موهایتان تمیز و خشک باشد و در صورتی که خیس باشد و یا رطوبت داشته باشد، نتیجه خوبی حاصل نمی شود. تا جایی که امکان دارد برای کات کردن مو با موزر، حتما قبل از آن موهایتان صاف و مرتب شود. صاف کردن مو می توانید از طریق انواع روش های صافی مو انجام شود.

عوارض کوتاهی مو زنانه با موزر

یکی از عوارض کوتاهی مو زنانه با موزر ایجاد موخوره است و برای جلوگیری از ایجاد موخوره باید حتما موهایتان در هنگام کوتاهی با موزر خشک باشد. به گفته ی بعضی از خانم ها کوتاهی مو با موزر ممکن است به رشد مو آسیب بزند اما این موضوع اثبات نشده است.