مقاله

تفاوت پدیکور خشک و خیس

یکی از روش‌های بسیار عالی و تضمینی برای مراقبت از پاها، انجام دادن پدیکور ناخن است. این روش علاوه بر آنکه جنبه زیبایی، سلامتی و مراقبتی را دارد. با توجه به خدماتی که سالن‌های زیبایی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، انجام کارهایی از جمله پارافین تراپی، پدیکور ژل، پدیکور لوکس، پارافین و غیره امکان‌پذیر است. هر کدام از مواردی که در بالا به آن اشاره شد، مزایایی را برای افراد به همراه دارد، یکی از این فواید، حذف کردن سلول‌های مرده پوست و کاهش خشکی و ترک‌های پوست پا است که علاوه بر این موارد، کمک بسیاری به بهبود جریان خون و خستگی پا می کند.

البته تمام خدمات ارائه شده، در صورتی که رعایت نکات بهداشتی در سالن‌های زیبایی، انجام نگیرد، سبب ایجاد حساسیت‌های پوستی، عفونت‌های قارچی، التهاب، خونریزی را به همراه خواهد داشت. پس حتما باید در کنار یک متخصص و فرد مجرب، اینکار انجام شود.

تفاوت پدیکور خشک و خیس
پدیکور خشک و خیس با یکدیگر متفاوت هستند

پدیکور ناخن چیست؟

یکی از اندام‌های مهم بدن پا است که به قلب دوم نیز معروف بوده که باید برای سلامتی و مراقبت آن، پیگیری مستمر داشته باشیم. با استفاده از روش پدیکور می‌توانید به ناخن و تمیز نگه داشتن پوست پا بپردازید. البته حذف زبری و ترک‌های پوستی نیز از عواملی بوده که به درمان عفونت‌های قارچی و باکتری‌های پا می‌پردازد. با مراجعه به پدیکوریست می‌توانید نیازهای پایه‌ای از جمله مراقبت‌های بهداشتی و سلامت پای خود را تضمین کنید. پدیکور روش‌های مختلفی دارد که انتخاب هر کدام از آن با توجه به مشورت پزشک متخصص انجام می‌گیرد. البته برخی از افراد بر این معتقد هستند که با استفاده از این روش می‌توانید به باز شدن منافذ پوست کمک بسیاری کنید. من این روش را به تمام خانم‌ها و اقایان پیشنهاد می‌کنم زیرا تاثیر بسیاری هم در روحیه فرد و هم سلامتی افراد دارد.

پدیکور انواع مختلفی دارد که در ادامه به نام‌های آن خواهیم پرداخت

پدیکور فرانسوی

پدیکور با موم پارافین

پدیکور ژل

پدیکور کوکتل

پدیکور خیس چیست؟

از آنجایی که پدیکور خیس روش سنتی بوده و با آب گرم آغاز می‌گردد. در این روش پاها به طور کامل خیس شده و در آب نمک و مواد معدنی برای ماساژ پا، استفاده می‌شود. در مقالات آتی در خصوص کوکتل پدیکور و نحوه انجام این کوکتل نیز، مطالبی گذاشته خواهد شد.

مراحل انجام پدیکور خیس

مراحل انجام پدیکور خیس عبارتند از:

آماده سازی پا: حتما باید پاها را آماده سازی کنیدف بدیم منظور که به مدت 5 الی 10 دقیقه در آب گرم قرار دهید تا پوست آن نرم شود

پاکسازی کامل پا: با استفاده از محصولاتی که پاکسازی برای پا انجام می‌گیرد، می‌توانید اجزا اضافی و زائد در پوست پا را پاک کنید.

اصلاح و تراشیدن ناخن

ناخن‌ها را به صورت مرتب بتراشید و آن را اصلاح نمایید. با استفاده از سوهان پا، پوست کف پا را صاف و یکدست کنید. تا پوست‌های زائد آن به خوبی از بین رود.

استفاده از نمد و حوله

با استفاده نمودن از نمود و حوله، پوست مرده پا را پاک کنید

ماساژ پا

پاها را ماساژ داده تا عضلات آن آرام شده و خون بهتری در ناحیه پا، جریان پیدا کند.

آب گرم

 در مرحله بعد نوبت به آبکشی پا است. با استفاده از آبکشی پا، مواد اسکراب را از روی سطح پا پاک کنید و پس از آن پاهای خود را با آب گرم بشویید تا نتیجه بهتری از عملکرد خود داشته باشید.

پدیکور خشک

سوالی که بسیاری از افراد در مورد آن می پرسند این است که پدیکور خشک چیست. پدیکور همانطور که از نامش پیداست، تمام فرآیندهایی که بر روی پوست پا انجام می‌گیرد و خشک است، پدیکور خشک می‌گویند. در این روش پاشنه پا به هیچ عنوان خیس نمی‌شود ولی همپنان آن را ماساژ داده و ناخن ها را لاک می‌زنیم.

تفاوت پدیکور خشک و خیس در چیست؟

تمام ما دوست داریم به هنگام پدیکور کردن پاهایمان به مدت 30 دقیقه در آب ولرم انجام گیرد در کنار انجام این خدمات، به آهنگ‎های مورد علاقه خود بپردازیم. در کنار تمام این کار لذتی که پدیکور خیس دارد، سبب برطرف شدن تنش‌های ذهنی و جسمی می‌گردد. همین امر سبب می‌گردد بسیاری از متخصصین پوست، پدیکور خشک را یک روش بسیار مناسب برای زیبا شدن پاهای هر فرد بدانند.

پزشکان آمریکایی معتقد هستند که هنگامی که پاهای شما رطوبت داشته باشد، در معرض هر گونه میکروب و قارچ خواهد بود. همین امر سبب می‌گردد تا انتقال بیماری‌های پوستی نیز بیشتر شود. اما این مورد را فراموش نکنید که ماندگاری لاک‌های ناخن، برای افرادی که پدیکور خشک انجام داده‌اند، به مراتب بیشتر ار پدیکور خیس است. پس توصیه می‌گردد، پیش از آنکه این کار را انجام دهید، حتما با تکنسین باتجربه مشورت نمایید، تا با توجه به پوست پای شما، پدیکور مناسبی را پیشنهاد نماید.

نتیچه گیری تفاوت پدیکور خشک و خیس

در این مقاله سعی کردیم تفاوت پدیکور خشک و خیس را برایتان بازگو کنیم. هر کدام ازاین روش‌ها مزایای خاص خود را دارند. که در صورت استفاده نادرست از هرکدام از آنها، سبب می گردد تا به پوست پای شما آسیبی وارد گردد. پس قبل از انجام هر کدام از این روش حتما با تکنسین خود مشورت نمایید، تا متناسب با پوست پای شما، روش مناسبی را در نظر بگیرد. این روش‌ها را خودتان می‌توان در خانه نیز انجام دهید اما حتما قبل از انجام آنها، آموزش های لازم را ببینید تا بتوانید سلامتی و زیبایی پاهای خود را بیشتر کنید.

سوالات متداول تفاوت پدیکور خشک و خیس

چگونه باید پدیکور پا را انجام دهیم؟

اول باید وضعیت جسمی و روحی شما در مرحله ریلکسی قرار بگیرد. پس از آن وان یا سطلی را برای انجام این‌‌کار انتخاب کنید و در داخل سطل، آب گرم و نمک دریا بریزید تا محیطی را شبیه به آبگرم ایجاد کنید.

ایا تفاوت پدیکور خشک و خیس وجود دارد؟

بله هر کدام از این روش‌ها مراحل مجزای خود را دارند، که تکنسین با توجه به پوست پای هر فرد، پدیکور مورد نظر آن را انتخاب می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *