مقاله

بایدها و نبایدها در کراتین مو در بارداری

آیا شما هم از جمله افرادی هستید که به کراتین کردن موهای خود علاقه دارید، بسیاری از خانم‌ها حتی در بارداری هم تمایل دارند موهای خود را کراتین کنند. اما باید این مورد را در نظر بگیرند که در دوران بارداری به دلیل حساس بودن سیستم دفاعی بدن، کراتین مو باعث می‌گردد تا عوارض جبران ناپذیری را برای جنین داشته باشد زیرا در این دوران هورمون‌ها تغییرات بسیاری پیدا می‌کند و جنس و ضخامت موها، حالت عادی خود را از دست می‌دهند. در این مقاله بایدها و نبایدهای در کراتین مو در بارداری را صفر تاصد برایتان بازگو کرده ایم تا اطلاعات خوبی را در این باره داشته باشید.

کراتین مو در بارداری
با استفاده از روغن‌های گیاهی، کراتین موی خود را در خانه انجام دهید

کراتینه کردن مو چیست

یکی از روش های صاف کردن موی سر، کراتینه کردن مو است که عموما بر روی موهای فر، بسیار ضخیم و حتی وز انجام می گیرد.د این موها مراقبت و نگهداری بسیاری نیاز دارند و امکان دارد در طولانی مدت برای افراد خسته کننده هم باشند. همانطور که در توضیحات بالا به آن اشاره شد تاثیرات بسیاری بر روی جنس و بافت موی خانم های باردار وجود دارد که به طور کلی از حالت عادی آن را خارج می سازد. موادی که در کراتین وجود دارد، موی سر را صاف و براق می کنند، همین امر سبب می گردد تا هنگامی که این مواد را بر روی موهای خود قرار دادید، بین 2 تا 4 ساعت بر روی ساقه مو بماند تا تاثیر بسیار بالایی بر روی صاف و براق بودن آن بگذارد.

آیا کراتین مو در بارداری ضرر دارد؟

شاید این سوال ذهن شما را درگیر کند که آیا کراتین مو در بارداری ضرر دارد یا خیر؟ در جواب باید بگوییم که در دوران بارداری به هیچ عنوان موهای خود را کراتین نکنید زیرا ترکیباتی که در مواد کراتین وجود دارد، برای جنین داخل شکم بسیار مضر است و به دلیل آنکه در طولانی مدت باید این مواد بر روی موی سر قرار بگیرد، سبب تاثیر منفی بر روی جنین می گردد. بهتر است اگر تمایل دارید کراتین را برای موهای خود انجام دهید، قبل از بارداری برای اینکار اقدام نمایید تا از خطرهای احتمالی در امان باشید.

آیا بوی کراتین برای زن باردار مضر است؟

شاید این سوال برایتان پیش آید که آیا بوی کراتین برای زن باردار مضر است یا نه؟ در جواب باید بگوییم که به دلیل آنکه برای جذب مواد به مو، حتما باید از اتو مو استفاده نمایید، بخاری که از این دستگاه تولید می گردد، استنشاق کردن بوی آن برای بدن ضرر دارد. هنگامی که مادر باردار در معرض این بخار قرار گیرد. به دلیل پایین بودن سیستم دفاعی بدن، دچار سوزش و ابریزش چشم، سوزش گلو، خون دماغ می گردد.

خطرات و عوارض کراتین مو بارداری برای جنین

به صورت کلی هر ماده ای که با پوست سر در تماس باشد، قدرت جذب در جریان خون را دارد. همین امر سبب می گردد تا مواد داخل خون مادر به جنین منتقل گردد. هنگامی که مواد کراتین به ریشه مو برسد، توانایی جریان خون را در ریشه موی سر نخواهد داشت. همین امر سبب می گردد تا در رشد جنین اختلال ایجاد کند. در دوران بارداری حتما باید خون به جنین برسد تا جنین بتواند به خوبی تغذیه گردد. پس کراتین مو جایگزین خوبی برای صافی مو نیست.

اقدامی برای کاهش عوارض کراتین مو در بارداری

اقدامی برای کاهش عوارض کراتین مو در بارداری را باید بدانید تا در این شرایط جایگزین کراتین مو انجام دهید. در ادامه به بررسی، جایگزین نمودن و از همه مهم‌تر به براق نمودن موها می‌پردازیم.

استفاده از روغن آرگان

روغن آرگان به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌ و ویتامین‌هایی که دارد، به نرمی و درخشندگی موها کمک بسیاری می‌کند و همین امر سبب از بین بردن وزی هرچه بیشتر مو می‌گردد.

استفاده از روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل یکی دیگر از موثرترین روش‌ها برای بازگرداندن رطوبت مو است که به درخشندگی و صافی مو کمک بسیاری می‌کند و سبب از بین بردن موخوره‌های موها می‌گردد.

استفاده از ماسک موی آووکادو و موز

همانطور که می‌دانید ماسک موی آووکادو و موز، یک جایگزین بسیار عالی برای تمام موادی است که به چربی و ویتامین‎‌های مو تاثیر می‌گذارد. با این ماسک مو به خوبی قادر خواهید بود تا از وزی و کدر بودن آن جلوگیری نمایید و موهای خود را زیباتر از قبل کنید. طریقه ماسک مو بدین صورت است که که به هیچ عنوان مواد آن را نباید مستقیم به ریشه مو بزنید، بلکه به ساقه موهای خود زده و سپس با اتوی مو و یا سشوار، آن را خشک کنید.

نتیجه گیری کراتین مو در بارداری

سوالات متداول کراتین مو در بارداری

چرا در دوران بارداری باید از کراتین کردن مو اجتناب کرد؟

کراتین به دلیل دارا بودن مواد شیمیایی که دارد، مدت زمان بیش تری باید بر روی موی سر بماند، تا تاثیر چشمگیری را شاهد باشید. این ترکیبات شامل فرمالدئید است که ساختار مو را به صورت کلی تغییر می دهد و برای بدن به شدت مضر است.

طبق تحقیقاتی که در ازمایشگاه ها انجام شده است، خانم های بارداری به هیچ عنوان نباید کراتین مو را انجام دهند زیرا با انجام اینکار سبب می شوند تا زایمان زودرس گرفته و جنین آنها بیماری های نادری را دچار شوند. پس تاکید می گردد که به هیچ عنوان در دوران بارداری این کار را انجام ندهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *